På väg mot första segern?

Hej alla glada innebandyspelare, nya som gamla!
Själv är jag gammal, spelar nu min femte säsong i Teleborgs färger =)

Jag sitter här i min ensamhet medan det skymmer utanför fönstret, det är höst eller vinter vilket man tycker men vi är nog överrens om att det är riktigt tråkigt väder. Massa regn hela dagarna och perfekt för de som gillar att sitta inne och mysa men även för dem som älskar innebandy! Höst och vinter är innebandyns tid på året, den bästa tiden på året ;)
Det har redan blivit vecka 45 och det är dags för match mot Ljungby på söndag. Efter förra matchens oavgjorda resultat med bra spel i alla fall i två perioder så gäller det nu att hålla fokus under hela matchen. Vi går för vinst som alltid! Snart borde första segerna med infinna sig då vi nu har fått kläm på varandra och lyckats spela ihop oss någolunda. Alla hemmamatcherna har sett bra ut, skulle vi inte kunna spela bara hemmamatcher?

§Hur har vi då laddat i veckan inför detta tuffa möte? Jag tror vi haft två bra träningar men det enda jag kan säga om måndagen är att jag från säkra källor har hört att det var flera personer som kände sig sega i benen. I onsdags var det en rolig träning med många olika moment men så kanske det bara är jag som tycker då jag inte var med på allt ;). På en av övningarna klarade vi inte av att göra två mål i rad så vi fick hålla på med den ganska länge, men det var lika mycket för att reglerna ändrades hela tiden....... Fast vi har ena jäkligt duktiga målvakter också vilket inte ska förglömmas. Men att vara coolare i avsluten och att hålla uppe koncentrationen trots trötthet är något vi ska öva mer på tjejer. Men det tar vi tag i nästa vecka, nu är det bara matchen som gäller. 
Till de som inte kan vara med eller inte blir uttagna säger jag bara, fortsätt träna ni blir bättre hela tiden och det är en ny match igen nästa vecka............ 
Detta var allt från mig
Klart slut //Petra


"Assa brassa mandelmassa vi vill höra nätet rassla" eller "nu tar vi dem nu tar vi dem, ok"

Kommentarer
Postat av: Åsa

de va väl inte så farligt:P snyggt jobbat:D

2010-11-12 @ 23:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0